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Riprendere l'interesse per i speed - Il piano dell'anatra

duck that quacks

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Come sapete, il server italiano è il mio preferito anche se non sono di qui, ma qui so che la mia voce si farà sentire.

Ho visto che attualmente ci sono (secondo me) alcuni problemi sui round.
- I round sono stati molto confusi nei tempi in cui sono stati programmati
A volte ci sono turni al mattino presto, altre volte ci sono turni solo dopo pranzo e alle 20, penso che i turni dovrebbero essere programmati in modo più sistematico per dare a tutti i giocatori la possibilità di giocare nei tempi che possono.
A mio parere, un server diventa molto migliore se si tenta di avere una velocità sempre alta, proprio come fa il ceco o ora il server internazionale. Tuttavia, questi server spesso alterano le impostazioni dei turni e non sono in grado di adattarsi alle diverse ore del giorno (ad esempio, nel server ceco le impostazioni per i turni notturni sono più o meno le stesse dei normali turni diurni, che non ha assolutamente senso perché di notte si uniranno meno giocatori, il che rende necessario modificare le impostazioni, soprattutto il numero di villaggi barbari per giocatore).
Ma, non avendo round in modo permanente vedo anche alcuni vantaggi, ad esempio il fatto che i giocatori che vogliono davvero giocare il round possono giocare solo in quei momenti specifici in cui ci sono round, rendendo quei round più competitivi.

Propongo che ci sarebbero ALMENO 4-6 turni al giorno, con orari di inizio variabili tra questi orari:

08:00-12:00
12:00-16:00
16:00-20:00
20:00-00:00
00:00-04:00
04:00-08:00
Con questo non intendo dire che tutti questi tempi devono essere necessariamente occupati, ma penso che dovrebbe esserci almeno un round che inizia tra tutti quei tempi: una divisione della giornata di 4 ore dà praticamente a tutti la possibilità di poter giocare un giro di velocità.

Avendo affrontato l'imprevedibilità dei round, sto affrontando il mio prossimo argomento, cioè
- I round sono molto, molto lunghi
Giusto, i round di 3 ore non possono essere così lunghi, giusto? Bene, potrebbero non farlo, ma potrebbero sicuramente sentirsi molto a lungo per i giocatori che sono su di loro.
Prendiamo ad esempio due round passati, #3985 Super Week: INSANE e #3972 Super Week: Cheap. Come puoi vedere dalle loro classifiche, i round sembrano essere stati vinti facilmente da un giocatore / gruppo di giocatori, il che può accadere ed è totalmente legittimo. E ci sono un sacco di round in più in cui puoi vedere che succede alla classifica dei giocatori alla fine. A volte, quando controlli gli avversari sconfitti, non sono nemmeno così alti, dimostrando che il round era fondamentalmente solo la conquista di villaggi barbari per i giocatori che hanno vinto senza in realtà avere molta concorrenza.
Questo è ciò che rende i turni di 3 ore così lunghi, così noiosi. Io stesso a volte mi unisco ad alcuni round e li domino completamente in meno di 1 ora, e sono praticamente costretto a continuare a giocare fino alla fine del round per altre 2-3 ore quando potrei fare qualcos'altro o anche meglio, un altro round potrebbe essere aperto per dare più possibilità ad altri giocatori. Quelle ultime ore del round non sono davvero piacevoli per nessuno: i giocatori in cima stanno solo perdendo tempo e i giocatori che si uniscono al round sentono di non avere alcuna possibilità di vincere.
Soluzioni:
1) Suggerisco di valutare ogni round e vedere quanto tempo impiegano solitamente per essere completati e provare a ridurre il tempo che impiegano complessivamente i round. Ad esempio, Fuga normalmente non impiega mai più di 2 ore per essere completamente dominato, INSANE circa 1 ora, se la durata del round fosse adattata a questo sarebbe più divertente per tutti i giocatori del round e un nuovo round potrebbe arrivare subito dopo Quella. Anche se non c'era un chiaro vincitore, dice solo ai giocatori che non sono così bravi che hanno possibilità di vincere poiché hanno terminato il round in un buon piazzamento e non con 0 punti.
2) Aggiunta di una condizione vincente ai round. Personalmente preferisco la prima opzione, ma questa è un modo più stabile per ridurre i tempi del round, ad esempio aggiungendo un numero di villaggi che, se raggiunto dal giocatore primo, fa sì che il round finisca.
Questo è un bene in teoria, ma in realtà non è possibile prevedere quanti giocatori si uniranno al round e quindi quanti villaggi barbari ci saranno, quindi ad esempio per i round INSANE o Fuga sarebbe molto difficile trovare un numero, potresti dire "il primo giocatore a 50 villaggi vince e il round è finito", ma in alcuni casi il round potrebbe non avere nemmeno abbastanza giocatori per generare 50 villaggi sulla mappa o viceversa, potrebbe esserci stato un molti più villaggi sulla mappa e un giocatore ha appena conquistato villaggi barbari fino alla sua inevitabile vittoria, che è anche poco divertente o competitiva, ed è per questo che credo che la prima opzione sia migliore, tutti sanno quando finisce il round e anche se la classifica è vicino i giocatori daranno il massimo per finire nella migliore posizione possibile.
I vantaggi di questo sono evidenti, meno perdite di tempo da parte dei giocatori, più competizione durante i round (mentre oggigiorno i round potrebbero essere competitivi alla prima ora ma poi diventano semplicemente noiosi), più round possono essere giocati sul spazio di tempo le persone pagano per il premio e altro ancora.

Con questo parlerò del mio terzo argomento, che è
- I round richiedono premi
Per i giocatori come me che si concentrano principalmente sui round di velocità, non ci interessa affatto se i round hanno premi o meno, abbiamo abbastanza premium per acquistare un account premium e un assistente della fattoria e ne siamo felici, ma la verità è che che ci sono molti giocatori che non hanno queste cose e se vedono che vengono premiati nei round di velocità si sentiranno più inclini a unirsi e faranno uno sforzo maggiore per cercare di vincere il round. Ciò renderà nel complesso i round più competitivi.
Non sto dicendo che tutti i round debbano avere un premio, ma diciamo che il suggerimento di avere i periodi di tempo che ho menzionato sopra è stato messo in atto, 2 round su 6 potrebbero avere un premio, ad esempio, non lo faccio sai, qualcosa per far sentire i giocatori più invitati a giocare i round, il premio non deve nemmeno essere così grande.

Passiamo ora al mio ultimo, ma non meno importante, argomento
- I round iniziano a sembrare ripetitivi
L'ho visto accadere nel mio server e non è davvero una sensazione piacevole: torni a casa un giorno per giocare un round di velocità e poi vedi che è esattamente la stessa impostazione in cui hai giocato 1 giorno fa, ad esempio.
Nello scenario attuale dello speed server, stiamo vedendo questi round in rotazione continua: Duck, Cheap, INSANE, Fuga, Community Speed e Due Fratelli. Almeno negli ultimi giorni (e nei prossimi) sembra davvero che il server italiano abbia solo 6 modelli di velocità, mentre il server ha tanti altri buoni modelli per i round, Attaco Barbaro, Distanza massima/minima, Play For Farm, Guerra tra Vicini, Nobili Scontanti, Last Man Standing, Blood and Bone, Fight speed, Fight speed special, Flash, Plus, Nobili Perfetti, High Performance, Round Noob, 24/48 ore ininterrote settings, Super cata, ecc. Il server ha così molti modelli fantastici (e potrebbero averne di più, sono disposto a suggerire molti più modelli) e sembra ancora che i round attuali siano solo giocati tutto il tempo. Non sto dicendo che siano brutti, i round sono molto divertenti (tranne Due Fratelli, che round terribile xD), ma il fatto che vengano giocati più e più volte li rende meno attraenti per i giocatori perché semplicemente non c'è nuova strategia su cui pensare e quindi non molte altre cose nuove da imparare. Credo che una rotazione di tutte le impostazioni possibili sia il miglior modo possibile per gestire un server, ovviamente alcuni round sono da fare più di altri (per favore fate round Duck più di Due Fratelli, per esempio xD)

Questo è tutto ciò che ho per oggi, grazie per aver letto tutto questo, voglio davvero che questo server prosperi e diventi uno dei server più (se non il più) giocati per i giocatori di velocità, e credo davvero che se tutti questi le cose sono state implementate, almeno lentamente, avrebbero potenziato il server in un buon modo.
- Duck
 

duck that quacks

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i still do not trust google translate, english version:
As you guys know, the italian server is my favorite server even though i am not from here, but here I know that my voice will be heard.

I have seen that there are (in my opinion) a few problems on the rounds currently.
- The rounds have been very confusing in the times they have been scheduled
Some times there are rounds in the early morning, other times there are rounds only after lunch and at 20, i think the rounds should be planned on a more sistematic note to give all of the players a chance to play in the times they can.
In my opinion, a server becomes way better if there is an attempt to have a speed round always up, just like the czech or now the international server does. However, these servers often mess up the settings of the rounds and are unable to adapt to the different times of the day (for example, in the czech server the settings for the night rounds are pretty much the same as the normal daytime rounds, which makes absolutely no sense because at night less players will join, which makes there to be a need to adjust the settings, most importantly the number of barbarian villages per player).
But, by not having rounds permanently I also see some advantages, for example the fact that players who really want to play the round can only play at those specific times where there are rounds, making those rounds more competitive.

I propose that there would be AT LEAST 4-6 rounds per day, with start times varying between these hours:

08:00-12:00
12:00-16:00
16:00-20:00
20:00-00:00
00:00-04:00
04:00-08:00
With this i do not mean all of these times must necessarily be occupied, but i think there should be at least one round starting between all of those times - a 4 hour division of the day gives pretty much everyone a chance to be able to play a speed round.

Having addressed the unpreddictability of the rounds, I am going onto my next topic, that is
- The rounds are very, very long
Right, 3 hour rounds can't possibly be that long, correct? Well, they might not, but they might certainly feel very long for players who are on them.
Lets take for example two past rounds, #3985 Super Week: INSANE and #3972 Super Week: Cheap. As you can see by their leaderboards, the rounds seem like they were just easily won by a player / group of players which can happen and is totally legitimate. And there are a ton more rounds where you can see that happening on the player standings in the end. Sometimes, when you check the opponents defeated, they aren't even that high, proving that the round was basically just conquering barbarian villages for the players who won without actually having much competition.
This is what makes 3 hour rounds feel so long, so boring. I myself sometimes join some rounds and completely dominate them in less than 1 hour, and i am basically forced to keep playing until the end of the round 2-3 more hours when I could be doing something else or even better, another round could be open to give more chances to other players. Those last hours of the round really aren't enjoyable for anyone - the players on top are just wasting their time and the players who join the round feel like they have no chances of winning at all.
Solutions:
1) I suggest evaluating each round and seeing how long they usually take to be finished and trying to reduce the time that the rounds take overall. For example, Fuga normally never takes longer than 2 hours to be completely dominated, INSANE around 1 hour, if the round durations were adjusted to that it would be more enjoyable to all of the players on the round and a new round could come right after that one. Even if there wasn't a clear winner, it just tells the players who aren't as good that they have chances of winning as they ended the round in a good placement and not with 0 points.
2) Adding a winning condition to the rounds. I personally prefer the first option, but this one is a more stable way to reduce the round times, for example adding a number of villages that, if reached by the player in first place, makes it so the round just ends.
This is good in theory, but in reality you cannot possibly predict how many players will join the round and therefore how many barbarian villages there will be, so for example for the INSANE or Fuga rounds it would be very hard to come up with an exact number, you could say "first player to 50 villages wins and the round is over", but in some instances the round might not even had enough players for 50 villages to spawn on the map or the other way around, there could have been a lot more villages on the map and a player just conquered barbarian villages until his inevitable victory, which is also not very fun or competitive, and this is why i believe the first option is better, everyone knows when the round ends and even if the leaderboard is close the players will be giving their best to end in the best position possible.

Advantages of this are clear, less waste of time by the players, more competition while the rounds are taking place (while as nowadays the rounds might be competitive on their first hour but then they just become boring), more rounds can be played on the space of time people pay for premium on, and some more.

With this i am going to talk about my third topic, which is
- Rounds need prizes
For players like me who focus mainly on playing speed rounds, we don't care at all if the rounds have prizes or not, we have enough premium to buy premium account and farm assistant and we're happy with that, but the truth is that there are a lot of players that don't have those things and if they see those are being rewarded in speed rounds they will feel more inclined to join, and they will put in a bigger effort to try to win the round. This will overall make the rounds more competitive.
I'm not saying all of the rounds need to have a prize, but lets say the suggestion of having the time periods i mentioned above is put into place, 2 out of the 6 rounds could have a prize for example, I don't know, something to make players feel more invited to playing the rounds, the prize doesn't even need to be that huge.

Now onto my last, but not least significant topic
- The rounds are starting to feel repetitive
I have seen this happen in my own server and it really is not a pleasant feeling - you come home one day to play a speed round and then you just see it is exactly the same setting you played on 1 day ago, for example.
In the current scenario of the speed server, we are seeing these rounds in rotation continuously - Duck, Cheap, INSANE, Fuga, Community Speed and Due Fratelli. At least for the past few days(and next) it really feels like the italian server only has 6 models of speed, while the server has so many more good models for rounds, Attaco Barbaro, Maximum/Minimum Distance, Play For Farm, Guerra tra Vicini, Nobili Scontanti, Last Man Standing, Blood and Bone, Fight speed, Fight speed special, Flash, Plus, Nobili Perfetti, High Performance, Round Noob, 24/48 ore ininterrote settings, Super cata, etc. The server has so many awesome models (and could have more, I am willing to suggest a lot more models) and it still feels like the current rounds are just played all the time. I'm not saying they are bad, the rounds are very fun (except for Due Fratelli, what a terrible round xD), but the fact that they are played over and over again makes them less attractive to players because there simply isn't new strategy to be thought about and therefore not many more new things to be learnt. I believe a rotation of all of the possible settings is the best way possible to handle a server, of course some rounds to be made more than others (please make Duck round more than Due Fratelli, for example xD)

That is all i have for today, thank you for reading through all of this, I really want this server to prosper and become one of the most (if not the most) played server for speed players, and I really believe that if all these things were implemented, at least slowly, would boost the server in a good way.
- Duck
 

duck that quacks

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Wow, these future planned rounds are awesome! I just don't like the fact that there are 24h rounds but besides that i'd say its perfect xD good job guys!
 

Cthulhu

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Wow, these future planned rounds are awesome! I just don't like the fact that there are 24h rounds but besides that i'd say its perfect xD good job guys!

Aspettiamo volentieri altri consigli!
A breve apriremo un thread per ogni tipo di set per poter raccogliere consigli e feedback!
 

duck that quacks

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Nice! I am happy you guys are making changes, now we just have to wait for the players to acknowledge them and give speeds more attention :p
I don't know if it's also in the plans, but in that thread i commented about making a different part for the speed forum where people could drop speed models that could maybe be implemented into the game, I have a ton more models that could be created to give more variety to the server :p

One quick thing - The "Due Fratelli" round is very obnoxious in the state it is. I would turn it into a bash round, upping the speed from 300 to 370 and adding a farm limit of 50 units, I think that would make the round way more attractive than it is now. (we already have the catapults round with the same idea of the due fratelli anyway)
Some other thing, I like the 30 minute Prova Il tuo start since it is very good for people to practise and learn how to sprint, but normally those rounds would be better if they are a bit longer (45-60 min, to let people develop and have time to fight), as they are now they are more of a sprint fight which is not a bad idea at all, i think both models could coexist, sometimes the 30min round and then a bit longer sometimes just to let fights happen


I also have to mention something (classic me thing) the rounds Nobili Scontati and Nobili a dado have wayy too many players per tribe. You should reduce it to like 1-3 members per tribe (it can be changed if a lot of players start joining the rounds obviously). The Guerra tra vicini round has 5 members per tribe but i honestly don't know if i wanna make it less members because of the travel limit on the nobles... We'll see how the rounds planned play out.
 
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duck that quacks

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Also please all of the rounds that have night mode remove it.. Like in the current Blood and Bone 2h30 round theres someone on night mode.......
All of those sort of beginner protections should be removed, moral, % protection, etc, if the rounds are going to be shorter it makes no sense that these things exist
 
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duck that quacks

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This is what i meant about 24h rounds (print taken now, 5 hours in)
1649646996983.png


If 3 hour rounds didnt last 3 hours, 24 hour rounds are clearly not going to either xD
 

duck that quacks

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You should probably consider sending another global message to all of the worlds telling people that now speeds are more organised, you can find the settings very easily and they are fun to play, and link the future rounds link and the italian discord to try to boost the amount of active players even more :p
 

duck that quacks

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Try to have a consistent time at which a Duck round happens or a n1 or something of that sort. Players are getting used to playing n1's here, just check current round
1651785328110.png

It's becoming active and competitive pretty fast. Try to have like 1 duck round per night maybe, like that these players keep coming back and get used to having this round happen here
 

duck that quacks

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Need to change the number of villages required for account manager to 2 in all of the rounds.
The argument for this is that someone can simply get to the 5 villages and buy account manager for 30 days and have it even with 1 village. If the number of villages required is 2 (i don't know if you can make it possible to buy account manager with just 1 village) then it is way easier for players who don't already have the account manager activated to catch up and to still have it.

Need to put the invitelink to the italian discord server in the description of the rounds as well (as i assume you probably wouldn't even be allowed to put the international speed discord server as it is not owned by innogames), and work on the small description of the settings in italian / english for each round as well to make things more organised.
 
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